سالم باش

ساخت وبلاگ

رژیم 3 روزه آمریکایی جزو رژیم لاغری سریع به حساب می آید که شما را در کمتر از یک هفته حدود 5 کیلوگرم لاغر می کند. این رژیم یکی از رژیم های لاغری ارزان است و بابت خرید موادغذایی آن نیازی به پرداخت هزینه زیادی نیست. این رژیم برای افرادی که گیاه خوار هستند می تواند بسیار مناسب و حتی آسان باشد.

مصرف کافئین در این رژیم لاغری بلامانع است اما بیشتر توصیه می شود که مایعاتی مثل آب و چای سبز بنوشید. مواد غذایی موردنیاز در رژیم لاغری 3 روزه به شرح زیر است:

  • گریپ ‌فروت
  • موز
  • سیب
  • نان کامل
  • کره بادام‌ زمینی
  • بستنی وانیلی
  • تخم ‌مرغ
  • پنیر چدار
  • هات ‌داگ
  • دانه ‌های سبز
  • بروکلی
  • هویج

مزایای رژیم شوک سه روزه

  • یکی از اصلی ترین مزایای این رژیم لاغری شوک، کاهش وزن حدود 5 کیلوگرم در 3 روز است.
  • رژیم سه روزه برخلاف اکثر رژیم های لاغری، بخشی از مواد غذایی را از برنامه روزانه شما حذف نمی کند. به اسن صورت که  این رژیم تمام مواد مغذی مورد نیاز شامل پروتئین، چربی، کربوهیدرات و … را در خود جای داده است.
  • امکان جایگزینی برخی موادغذایی مانند هات داگ، بستنی و …  در برنامه رژیم با برخی مواد دیگر وجود دارد.

ترفندهای موثر در لاغری در 3 روز

  • میزان آب مصرفی خود را در این رژیم افزایش دهید.
  • در طول این ورزش از انجام فعالیت های بدنی شدید بپرهیزید.
  • خوردن صبحانه را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید.
  • آهسته و آرام غذا بخورید.
  • استرس خود را با انجام حرکات ورزشی مانند یوگو کنترل کنید.
  • به هیچ عنوان پروتئین ها را از برنامه روزانه خود حذف نکنید. پروتئین ها علاو بر اینکه سوخت و ساز بدن را بالا می برند، همچنین باعث احساس سیری هم می شوند.

بیشتر بخوانید: غذاهای سیرکننده

آیا پزشکان لاغری سریع در سه روز را قبول دارند؟

به گفته متخصصین تغذیه در صورتی که روزانه کمتر از 900 کالری دریافتی داشته باشید، کاهش وزن برای شما اتفاق می افتد. اما چیزی به اسم لاغری سریع در سه روز آن هم تا 5 کیلو را به هیچ عنوان قبول ندارند!

شما برای کاهش نیم کیلو از وزن، باید کالری دریافتی روزانه خود را 500 کالری آن هم برای یک هفته کم کنید. با این کار در طول یک هفته 3500 کالری دریافتی کمتری داشته اید. در حالی که برای کاهش 5 کیلو وزن در سه روز باید کالری دریافتی خود را تا 35000 کالری کاهش دهید که این کار از نظر متخصصین در سه روز بسیار خطرناک است.

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 27 آذر 1401 ساعت: 11:47

امروزه افراد بیش از پیش برای لاغری به سراغ انواع عمل لاغری رفته اند. در این بین عمل اسلیو معده و بای پس معده از معروف ترین آنها هستند. بعد از انجام این عمل ها فرد تمایل کمتری به غذا خوردن دارد و در نتیجه کالری کمتری جذب می کند و لاغر می شود. در طی عمل بای پس معده مجرای تازه ای برای دریافت و هضم غذا در بدن ایجاد می شود.

عمل بای پس معده چگونه است؟

در عمل بای پس معده جراح معده را به دو قسمت تقسیم و جدا می کند به طوری که قسمت بالایی کوچکتر و قسمت پایینی بزرگ تر است. قسمت کوچک بالایی جایی است که غذای مصرفی وارد آنجا می شود؛ این بخش حدود 28 گرم غذا را در خود جای می دهد. به همین دلیل فرد پس از جراحی تمایل کمتری به غذا خوردن پیدا می کند و کاهش وزن حاصل می شود. در مرحله بعد، مسیر بای پس در روده ایجاد می شود.

در این مرحله جراح بخش کوچکی از روده کوچک را به قسمت بالایی معده متصل می کند که باعث می شود غذای مصرفی فرد از طریق این مسیر جدید وارد بخشی از روده کوچک شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش لاغری چیست؟

مینی بای پس معده چیست؟

مینی بای پس معده روشی ترکیبی است که در طی آن معده و روده کوچک تنها توسط یک نقطه اتصال به هم متصل می شوند. در این حالت طول پیوند روده ای کوتاه تر و سرعت ریکاوری نیز در آن بالاتر است و این روش ممکن است برگشت پذیر باشد.

ساسی بای پس معده چیست؟

ساسی بای پس معده ترکیبی از 2 روش عمل اسلیو معده و بای پس معده است. این جراحی به روش لاپاراسکوپی انجام می شود و  در طی آن، معده برش داده شده و به قسمتی از روده کوچک پیوند زده می شود اما بخش انتهایی معده دستکاری نمی شود؛ به همین دلیل سطح جذب مولتی ویتامین ها در بیمارانی که این روش جراحی را انتخاب کرده اند بالاتر است.

مزایا و معایب بای پس معده

بای پس معده جهات مثبت و منفی زیادی دارد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

مزایای بای پس معده

  • کاهش وزن سریع (به طوری که بیمار در طی دو سال پس از جراحی حدود 70 درصد از وزن خود را از دست می دهد.)
  • کنترل یا بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و ...

معایب بای پس معده

  • خستگی مفرط
  • تغییر خلق و خو
  • خارش بدن
  • خشکی پوست
  • ریزش مو

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 20 آذر 1401 ساعت: 12:12

امروزه به دلیل افزایش آمار جهانی چاقی، انواع عمل های لاغری نیز رواج پیدا کرده اند که استفاده از تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، برای دستیابی به نتیجه هر چه بهتر این عمل اهمیت بسیاری دارد.

مزایای آشنایی با تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند

برای اینکه در هر نوع عملی به نتیجه بهتری برسیم و دچار درگیری های کمتری چه قبل از عمل و چه بعد از آن شویم، نیاز است تا از تجربه کسانی که قبلا این عمل ها را انجام داده اند استفاده کنیم. آشنایی با تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، تاثیر و مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

آشنایی با مراقبت های قبل و بعد از عمل

برای نتیجه گیری بهتر در عمل جراحی لاغری، بهتر است تا بیمار قبل و بعد از جراحی، یک سری نکات را رعایت کند. تمام این موارد را پزشک متخصص برای بیمار شرح می دهد، اما دریافت راهنمایی از افراد با تجربه نیز بسیار کاربردی می باشد.

کمک به انتخاب پزشک بهتر

شما با مشورت از کسانی که قبلا عمل لاغری انجام داده اند می توانید پزشک مناسبی انتخاب کنید.

کاهش استرس و نگرانی

نحوه انجام عمل، شدت درد، دوران نقاهت و زمان بهبود بعد از عمل، موضوعاتی هستند که بسیاری از بیماران نگرانی های زیادی درباره آن دارند. با شنیدن تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، می توان این نگرانی ها را به حداقل رساند و استرسی بابت جراحی نداشت. برای مثال شایعاتی درباره خطر مرگ در عمل اسلیو معده وجود دارد که بسیاری از بیماران را از انجام این عمل لاغری پشیمان می کند. اما مشورت با افراد با تجربه در این زمینه، این نگرانی را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید: عمل بای پس معده

روش های دستیابی به نظرات افراد با تجربه در زمینه عمل لاغری

با 3 روش زیر می توان به نظرات افراد با تجربه در این زمینه دست یافت:

سایت پزشکان مرتبط

با مراجعه به سایت پزشک مورد نظر خود و مشاهده نظرات افراد در سایت، می توانید با آنها ارتباط گرفته و از تجربیاتشان راجع به عمل لاغری و پزشک مربوطه استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی

با گسترش انواع شبکه های مجازی در دنیای امروز، افرادی که عمل های لاغری انجام داده اند تجربیات خود را در شبکه های مختلفی مانند، اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و ... به اشتراک می گذارند.

جستجو بین دوستان و آشنایان

قدیمی ترین و سنتی ترین روش برای به دست آوردن تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، جستجو بین دوستان و آشنایانی است که این عمل لاغری را انجام داده اند و یا مراجعه حضوری به مطب پزشک مورد نظر و صحبت با بیمارانی است که برای معاینات دوره ای به پزشک خود مراجعه کرده اند.

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 100 تاريخ : يکشنبه 13 آذر 1401 ساعت: 11:38

زمان ورزش یکی از عواملی است که بر عملکرد شما و همچنین میزان چربی سوزی شما تاثیر می گذارد. عوامل دیگری مانند شدت و مدت زمان ورزش نیز نقش بسیار مهمی در چربی سوزی شما دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین زمان ورزش برای لاغری صحبت کنیم. یکی از روش های کاهش وزن و لاغری، ورزش کردن است و بهترین روش لاغری، داشتن یک برنامه ورزشی منظم در کنار یک رژیم لاغری اصولی است. اما برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید نیاز است که بدانید بدن در چه ساعتی از شبانه روز کالری سوزی بهتری دارد.

هدف شما از ورزش کردن چیست؟

اگر هدف شما از ورزش کردن کاهش وزن و چربی سوزی است؛ بهترین زمان ورزش برای لاغری دقیقا زمانی است که شما انرژی کافی برای ورزش کردن را داشته باشید و این زمان به خود شما بستگی دارد.

ورزش برای چربی سوزی شکم

بهترین زمان ورزش برای لاغری شکم، بعد از ظهر یا عصر است. انجام تمرینات شکم به هیچ عنوان در ساعات اولیه صبح و اواخر شب توصیه نمی شود؛ زیرا در اول صبح، خطر کمر درد را افزایش می دهد و همچنین انجام این تمرینات در اواخر شب ممکن است ریتم خواب شما را به هم بزند.

ورزش برای افزایش انرژی

اگر هدف شما از ورزش کردن افزایش انرژی بیشتر در طول روز است توصیه می کنیم که ورزش را در همان ساعات ابتدایی صبح انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش لاغری

ورزش بدنسازی

بهترین زمان ورزش برای بدنسازی یک یا دو ساعت پس از خوردن صبحانه است. حتی اگر در صبح امکان انجام تمرینات را به طور کامل ندارید می توانید در صبح تنها چند ورزش سبک هوازی انجام دهید و بقیه تمارین سنگین را بعد از سرکار انجام دهید.

ورزش برای عضله سازی

بهترین زمان ورزش برای عضله سازی، ساعات پایانی عصر است. زیرا در این ساعات سطح هورمون های بدن در بالاترین حد ممکن است و قدرت بدن می تواند به اوج خود برسد.

مزایای ورزش صبحگاهی چیست؟

  • افرادی که مقید به انجام ورزش صبحگاهی هستند، تمرکز و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت های روزانه دارند.
  • انجام ورزش در صبح و قبل از خوردن صبحانه به سرعت به لاغری کمک می کند و همچنین سطح انرژی در دسترس بدن را در طول روز به منظور چربی سوزی ارتقا می دهد.
  • اصولا احتمال ترک ورزش در افرادی که در تمرینات صبحگاهی شرکت می کنند نسبت به افرادی که در ساعات دیگری از روز ورزش می کنند بسیار کمتر است.

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 6 آذر 1401 ساعت: 12:59